HÄLSANS KÖK

Hälsans Kök är Sveriges största och äldsta vegetariska varumärke. Men de behövde stärka sitt existensberättigande och bli tydligare med vad de står för.

Att äta mer vegetariskt är ett sätt att vara schysstare mot vår planet. Och för att inspirera människor att göra det, drog jag och kommunikationsbyrån Holy igång initiativet "Vego för framtiden" för Hälsans Köks räkning.

Kort och gott: på vegoforframtiden.se kunde besökarna lära sig mer om varför vegetariskt är bättre för planeten - och avge ett löfte om att äta grönare.

Hur gick det då? Jo, bra, tack. Över tjugo tusen personer lovade att äta mer vego – och Hälsans Kök:s brand liking steg från 21% till 57%. Dessutom lyckades vi berätta vad Hälsans Kök står för, på ett engagerande sätt – som faktiskt spelade roll.

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång