
LOKA

Tillsammans med Holy har jag haft äran att jobba med Loka och bland annat säkerställa bubbel i sociala medier, på daglig basis, samt skapa och rulla ut större kampanjer.
#MINCRUSH
Ett exempel är #mincrush, där vemsomhelst kunde ta reda på vem som hade en crush på henom, med hjälp av en direktanslutning mellan Facebook och den magiska hälsokällan i Bergslagen.
260 000 facebookanvändare hängde med i kampanjen och Gud vet hur många som deltog i utlottningen av 1080 Loka-flarror på Instagram, där Zara Larsson och ett gäng andra influencers också var involverade. Kampanjen norpade dessutom en 75-wattare i effekttävlingen 100-wattaren
LOKA LIKES FAVOURITES
När Loka Likes (Loka med mer otippade smaker) skulle fira tioårsjubileum överlät vi (s)makten till folket. Under parollen Loka Likes Favourites lät vi svenska folket rösta på sina tre favoritsmaker genom tiderna – i hopp om att se dem återvända till butikerna.
Kampanjen rönte stor uppmärksamhet, ända in i kaklet - som brukligt, när det gäller Loka Likes. 355 000 personer röstade på sina favoriter – och efter en omröstning som var lika rafflande som en spurtuppgörelse mellan Klæbo, Pellegrino och Bolsjunov kunde vinnarna koras: Pear Ice Pop, Coconut Dream och Colapinne.